Nasveti

Vse, kar ste želeli vedeti o osnovnem vzdrževanju avtomobila (vendar niste hoteli vprašati)

Čeprav bi v Vulco servisih radi vse storili namesto vas, da bi bil vaš avto v brezhibnem stanju, je, veliko stvari, ki jih lahko naredite sami, in s tem prihranite čas in denar. V nadaljevanju je nekaj koristnih nasvetov, kaj lahko storite sami. Če boste to prebrali in še vedno ne boste čisto prepričani, kaj morate pravzaprav narediti, smo seveda vedno pripravljeni da pregledamo vaše vozilo ali vam samo pomagamo s kakšnim dodatnim nasvetom.

Najpomembnejši nasveti v zvezi s pnevmatikami

Pregled pnevmatik (približno 5 minut)

Priporočamo, da stanje vaših pnevmatik pregledujete vsakih 14 dni ali pred vsako daljšo potjo. Zmogljivost pnevmatik, še zlasti učinkovitost zaviranja na mokrem, se občutno zmanjša, če je globina profila manjša od 2 mm. Obrabljene pnevmatike zmanjšajo učinkovitost zaviranja, vodljivost in pospeševanje, kar so bistvene prvine za ohranjanje varnosti. Poleg tekalne plasti pregledujte tudi notranje in zunanje bočnice vaših pnevmatik, da nimajo morda izboklin, zarez ali razpok.

Vožnja s premalo ali preveč napolnjenimi pnevmatikami zmanjša vodljivost vašega avtomobila, lahko pa postane tudi nestabilen. Če zahtevate varnost, redno preverjajte tlak. Kakšen tlak je primeren za vaše pnevmatike, lahko najdete v priročniku vašega avtomobila. Ustrezen tlak pripomore k daljši življenjski dobi pnevmatik, povečuje vašo varnost in omogoča optimalno porabo goriva. Ne pozabite – pnevmatike so lahko premalo napolnjene, ne da bi se to opazilo na prvi pogled.

Redno preverjajte, če prihaja do nepravilne obrabe.

Če vaša pnevmatika ni enakomerno obrabljena po celi površini, bi to lahko bilo zaradi previsokega ali prenizkega polnilnega tlaka. Če je obrabljena samo na enem robu, je to lahko posledica slabe naravnanosti koles. V takšnem primeru potrebujete strokovnjaka, da to preveri na enem od namenskih strojev. Ne skrbite, v kolikor obiščete Vulco servis, vam to ne bo vzelo veliko časa in ne bo stalo niti približno toliko, kot si morda mislite.

Ne skušajte prihraniti pri rezervni pnevmatiki.

Četudi nikoli ne uporabite svoje rezervne pnevmatike, je zelo pomembno, da je ves čas v dobrem stanju. Bolje je problem odkriti v garaži, kot pa ponoči ali v dežju obtičati ob robu ceste. Poleg tega je prekršek, če namestite rezervno pnevmatiko, ki ni primerna za na cesto.

Kako zamenjati pnevmatiko (približno pol ure)?

Če je z eno od pnevmatik kaj narobe, morate najprej pomisliti na varnost. Če avto stoji, ga ne skušajte premikati, saj tudi kratka vožnja lahko spravi v nevarnost vas in druge udeležence v prometu.

Če do težave pride med vožnjo, npr. do počasnega ali nenadnega razpočenja, skušajte čim bolj varno zmanjšati hitrost (najbolje na nič več kot 10 km na uro) in se umakniti s ceste. NE menjajte gume na odstavnem pasu, saj bi s tem ogrožali svojo varnost. Stopite do najbližjega telefona za klice v sili in pokličite pomoč.

Lotimo se dela

Če so opozorilne luči prižgane, motor ugasnjen, avto v vzvratni prestavi (če ima ročni menjalnik), ročna zavora aktivirana, ste pripravljeni, da se lotimo dela. Začnimo od začetka. Avtoplašča ne morete zamenjati, ne da bi zamenjali celo kolo. Ampak ne skrbite. Ni tako težko, kot si morda mislite.

  1. pomembno je, da vsi sopotniki izstopijo iz vozila, da tako zmanjšate njegovo težo, nato si pripravite rezervo gumo. Orodje, ki ga potrebujete, mora biti del opreme avtomobila. Poglejte v priročnik, kaj imate in kje se nahaja.
  2. V primeru da imate jeklena platišča najprej odstranite pokrov na kolesu, ki ga menjate. Navadno gre z vzvodom čisto enostavno. Potem za pol obrata popustite matice kolesa (namenski ključ je del orodja, ki se nahaja v vozilu). Če ne popustijo, si morate pomagati s težo celega telesa.
  3. Pod avto na dvižni točki, ki je najbliže kolesu, ki ga menjate, namestite dvigalko. (V priročniku avtomobila je napisano, kje se nahaja.) NE nameščajte dvigalke kjerkoli, saj se lahko zruši. Sedaj ste pripravljeni, da avto dvignete.
  4. Ko se avto začne dvigati od tal, namestite rezervno gumo pod ogrodje, da bo služila za nekakšno varnostno blazino, če dvigalka zdrsne. To se lahko zgodi tudi na ravnem, zato ne smete NIKOLI pod vozilo, ko menjate gumo. Ko je kolo popolnoma dvignjeno od podlage, odvijte matice po diagonalnih parih, jih odstranite in položite na varno mesto, da jih ne izgubite.
  5. Odstranite kolo in ga položite pod avto. Potem vzemite rezervo in jo namestite na mesto kolesa, ki ste ga odstranili. Namestite matice in to ravno obratno, kot ste jih odstranjevali. Privijte jih samo toliko, kolikor zmorete z roko.
  6. Spustite dvigalko, da se zamenjano kolo dotakne tal. Potem s ključem rahlo privijte matice. Odstranite poškodovano pnevmatiko izpod vozila in do konca spustite vozilo. Na koncu odstranite dvigalko in do konca zategnite matice.
Čestitamo! Uspeli ste. Pospravite orodje in poškodovano pnevmatiko na svoje mesto in namestite pokrov.
NE POZABITE – večino vozil nadomestni pnevmatiki dovoljuje vožnjo samo do hitrosto 50 km na uro, zato čim prej obiščite enega od Vulco servisov in pomagali vam bomo.

Kaj storiti, če je akumulator prazen?

Kadar je vse lepo in prav, se akumulator polni, medtem ko se vi vozite naokrog. Če pa gre iz kakršnega koli razloga kaj narobe ali če pustite vklopljeno kakšno električno napravo, ko avtomobil parkirate, se tekočina prazni, nadomešča pa ne.

Če se vaš motor skuša zavrteti, obstaja še vedno upanje, da ga boste ponovno oživili.

Preverite, če je kakšna notranja ali zunanja električna naprava vklopljena. Če je temu tako, jo izklopite.

Kakšnih 20 minut ne skušajte ponovno zagnati motorja (tako dolgo namreč lahko traja, da akumulator pridobi dovolj moči, da požene zaganjalnik). Držite pesti in skušajte ponovno obrniti ključ, v upanju, da se bo tokrat motor zagnal.

Če se vam to redno dogaja ali če ugotovite, da se je akumulator spraznil, ne da bi pustili vklopljeno kakšno električno napravo, gre verjetno za resnejši problem. V takšnem primeru je nujno, da se oglasite pri nas, da vam bomo ustrezno pregledali akumulator.

Menjava akumulatorja (približno 10 minut)

Ste čez noč pustili prižgane luči? Ne skrbite. Mrtev akumulator lahko hitro spet oživite. Seveda če imate polnilec za baterije.

  1. Po možnosti odstranite kable akumulatorja
  2. V navodilih za polnilec se prepričajte, da je primeren za akumulator vašega avtomobila in da ste ga pravilno namestili.
  3. Rdečo sponko polnilca namestite na (+) priključek akumulatorja, črno pa na (-).
  4. Polnilec priključite na omrežje in ga vklopite. Prižgati se mora zelena lučka. Če se nič ne zgodi, polnilec ponovno izklopite iz omrežja in preverite, če so kabli pravilno pritrjeni na akumulator.
  5. Ob končanem polnjenju se prižge še ena lučka (ali pa obstoječa spremeni barvo). Odklopite polnilec iz omrežja in odstranite kable, pri čemer začnete s črnim. Ponovno namestite akumulator v avto in ga priključite.

​In spet se lahko peljete. Ko se boste malo peljali naokrog (najmanj 20 minut, pri čemer naj bodo radijo in drugi nepomembni električni aparati izklopljeni), se bo akumulator napolnil.

Kako si pomagati s premostitvenimi kabli za zagon motorja (približno 10 minut)?

Če nimate polnilca za baterije, si lahko prav tako učinkovito pomagate s premostitvenimi kabli.​

​Preprost akronim vam bo v veliko pomoč, zato si ga le zapomnite … GaBLE – Good and Bad, Live (+) then Earth (-).

  1. Dober akumulator ("good") zvežite z vašim slabim ("bad"), pri čemer uporabite živ (+) vodnik in klemo. Ozemljitveni vodnik pritrdite na blok motorja ali člen šasije (NE pritrdite ga na (-) priključek "slabega" akumulatorja.
  2. Ko ste izvedli povezavo, najprej zaženite "dobro" vozilo in pustite naj motor teče, potem skušajte zagnati še vaš avto.
  3. Ko vaš motor enkrat gladko teče, odstranite vodnike v obratnem zaporedju, enega za drugim.
  4. Karkoli boste že storili, motorja nikar ne ugasnite. V dvajsetih minutah vožnje ob izklopljenem radiju in drugih nepomembnih električnih aparatih se bo akumulator napolnil in postopka vam ne bo treba ponavljati vsakič, ko se boste ustavili.